Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Heleně Válkové se divím. Je jí snad už 69 let a ještě se cpe na místo ombudsmana. Včera na ČT24 byla v debatě s panem Gruntorádem byla vyloženě trapná. Neustále mu skákala do řeči a lhala podobným způsobem jako Babiš, když vysvětloval kauzu Čapí hnízdo. Udělala si tím dost velkou ostudu. Má toto zapotřebí?

33 4
možnosti
AN

A41l30e92š 85N35o82v91á41k

11. 1. 2020 17:22

Neskákal mu ani tak do řeči jako do čtení napsaného textu...

4 5
možnosti
AM

Mohl by mi některý z "odpůrců" p. Válkové vysvětlit, v čem vadí její bývalé členství v KSČ při případném výkonu ombudsmanky. Myslím si, že 99 % věcí, co dnes v demokratické společnosti řeší ombudsman vůbec nesouvisí s politikou ale s občanskými spory, kde je nutná znalost zákona a práva nejdůležitější předpoklad.

V tom je p. Válková zběhlá, na rozdíl od p. Šabatové, jejíž jediným kvalifikačním parametrem bylo členství v chartě. Myslím, že 30 let po revoluci, je kádrování zbytečné, nebo chceme aby to bylo jak v 50-letech, kdy se řady řídících míst dosazovali lidé neodborní, ale soudružsky kovaní.

5 21
možnosti
JK

Tak k tomuhle pochopení se musíte dobrat sám, chce to jen chtít. Pokud nechcete, nikdo vám to není schopen vysvětlit.

13 3
možnosti
AN

A91l58e59š 83N22o10v95á51k

11. 1. 2020 16:38

Pan Gruntorád považuje za recidivistu někoho, kdo opakovaně ukradne láhev. Co je na tom noblesního?

4 7
možnosti
JK

Za recidivistu ho považoval krvavý komunistický režim a pak díky OD byl dotyčný v base ještě několikrát. Gruntorád nám to jen oznámil, ale u vás se to minulo s rozumem.

10 2
možnosti
JL

Proč se někdo neustále zabývá zda byla členkou KSČ? Jiří Gruntorád to řekl jasně:

„Někdo, kdo by se měl zabývat ochranou lidských práv, a do roku 1989 nevěděl, co jsou to lidská práva, tak tady je ten problém s osobní integritou. Ne v členství v komunistické straně.“

16 3
možnosti
AN

A31l95e61š 59N54o63v96á98k

11. 1. 2020 16:40

Válková ve své studii z 1979 řekla, že ochranný dohled nefunguje moc úspěšně. O lidských právech jistě ví víc, než vyučený zedník.

5 11
možnosti
RM

R43o32m62a94n 32M79a63r35k69s

11. 1. 2020 16:26

Ano, přestaňme si namlouvat něco o sametové revoluci. Bylo mi 29let a moudří kolem mě mi říkali o " předání moci " . Po 30ti letech musím těm lidem dát za pravdu. Všichni byli studovaní s výraznou preferencí západu.

4 1
možnosti

Zaujaly mě ty letopočty u Urválka. Pokud se zasebevraždil 1979, jakto, že je spolupodepsaný pod článkem z r. 81? a proč? snad ho soudružka Válková připodepsala jako spoluautora proto, aby podepřela váhu svému článku touto bolševickou justiční legendou?

2 0
možnosti
AN

A80l71e93š 44N88o94v96á30k

11. 1. 2020 15:13

Článek na info!cz je z roku 69.

1 3
možnosti
Foto

Jen pro ty kdo tu obhajují Válkovou.Její protikandidát navržený Senátem je současný dlouholetý zmocněnec pro zastupování státu před Evropským soudem pro lidská práva Vít Schorm,mimo jiné dřívější poradce Otakara Motejla.V roce 1989,kdy si soudružka Válková i ve spolupráci s komunistickým vrahem,vybudovala karieru to byl ještě student.Pro koho by jste zvedli ruku? Pro letitou profláknutou dlouholetou komunistku s máslem na hlavě nebo pro někoho zkušeného v nejlepších letech,který není zatížen komunistickou minulostí...?To se těch dřívějších komunistů nikdy nezbavíme a budeme čekat až na přírodu...?

31 2
možnosti
AN

A10l19e96š 56N60o94v47á93k

11. 1. 2020 15:01

Bohužel nemáme přímou volbu ombudsmana. Schorm je kariérní právník, to že byl poradcem Motejla je jen přihřívání polívky na cizím ohni. To by pak bylo potřeba zjistit, komu dělala poradkyní Válková, aby se to dalo brát jako srovnávací kritérium.

4 12
možnosti
Foto

Helena Válková v období normalizace hájila legislativu sloužící k šikaně disidentů. Podle dochovaných odborných publikacích obhajovala takzvaný ochranný dohled, a to navíc ve spolupráci s prokurátorem, který nese odpovědnost za justiční vraždu Milady Horákové. Komunistickým soudcům tento institut umožňoval například přikázat odsouzeným pobyt jen v určitém obvodu, uvalit zákaz návštěvy určitých míst, znemožnit změnu zaměstnání, popíjet alkoholické nápoje a podobně. Podle serveru se v podstatě jednalo o domácí vězení uvalované na nepohodlné občany. Musela přitom o používání tohoto nástroje proti oponentům režimu vědět, neboť o těchto případech vznikla řada interních dokumentů v rámci komunistického bezpečnostního aparátu.

15 4
možnosti

P73e98t34r 59Č19e34j90k65a

11. 1. 2020 14:49

První dvě věty jsou učebnicová manipulace..... a na této manipulaci je celá ta kauza založena.

8 10
možnosti
AN

A32l64e86š 79N76o55v83á54k

11. 1. 2020 13:59

Ano, téma se dá nahlédnout i emotivně, nicméně podstata je věcná:

Válková jako právnička napsala před 40 lety odborný článek. Byla v KSČ. Jenže takovou minulost má v dnešní naší politice mnoho lidí napříč politickým spektrem. Používat to jako argument selektivně podle toho, jak se kdo zrovna zdá nepohodlným, je cesta do pekla.

5 19
možnosti
ZH

Máte za to, že lidská práva může obhajovat komunista (i bývalý)? Nebo třeba nacista (i bývalý)?

18 3
možnosti

P12e53t12r 95Č71e10j15k90a

11. 1. 2020 13:49

Ono je zajímavé, že všichni přešli výborný komentář pana profesora Balíka o tom, že problém byl fakticky jinde - a totiž v tom, co tehdejší trestní zákon obsahoval jako trestnou činnost.... Ještě jednou - jakýkoliv nástroj trestněprávní represe má sám o sobě NEUTRÁLNÍ význam - a záleží na jeho použití státní mocí - může být využíván správně (a pak je jeho společenský význam pozitivní), nebo může být zneužíván státní mocí (a pak je samozřejmě jeho význam záporný). Paní Válková se hájila v podstatě srozumitelně v tom smyslu, že komunistický režim zavíral disidenty do vězení, znamená to, že samotný institut trestu odnětí svobody je špatný (protože byl zneužit komunistickým a nejen komunistickým, ale i nacistickým) a máme pustit všechny vězněné (třeba i vrahy dětí) mezi lidi??? To, že je nějaký nástroj zneužit, neznamená, že nástroj samotný je špatný..... Můžete mít doma vařečku a míchat s ní omáčku či polévku při vaření.... ale taky s ní můžete mlátit rodinné příslušníky - znamená to, že vařečku zakážete?

3 4
možnosti
  • Počet článků 148
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2965x
Od roku 1970 jsem novinářem, zejména sportovním, ve velkých denících, časopisech a na TV Nova. Mými obory byly především fotbal, motorismus a atletika. Díky tomu jsem sjezdil celý svět. Nyní píšu hlavně knížky, u nichž jsem své jméno zaměnil v r. 2010 za pseudonym Felix Boom. Mám na kontě 26 knih, mj. romány Kiosek na pláži, Ježíš Kristus výtržník aneb Třetí zákon, Lepší svět, Plán umírání, také sbírku poezie, společenské studie a mj. oblíbenou Kuchařku osamělého muže. Mou poslední knihou je kontroverzní titul Špatný princip státu (s podtitulem Rozkradený ráj demokracie) o dějinách Česka od r. 1938. Knížky vydávám ve vydavatelství BLINKR, jsou k mání v běžné síti knihkupectví a e-shopů včetně mého vlastního www.blinkr-eshop.com. Rediguji nové knihy pro jiné vydavatele a administruji webové stránky. Blogování je moje hobby.