Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Myslíte na lásku?

Za tou otázkou se neskrývá žádná ironie. Protože můj život je o lásce, která zatěžuje mou mysl a srdce aspoň z 80%. Myslím pořád na lásku. Od ranního probouzení, kdy moje teploulinká žena Klára vstává a líbá mě. A líbá mě podruhé, o poznání vřeleji, když odchází vydělávat peníze. Pak na ni myslím celý den. Napíšu jí za den z práce několik e-mailů, které končí slovy: S láskou..., Miluju tě... Miluji svou ženu, miluji pocit, že ji miluji, miluji pocit, že je můj život stále přítomný v lásce. Ale asi píšu na špatný blog.

Když vezmu stovku aktuálně nejčtenějších blogů v této blogerské komunitě (v týdenní bilanci), tak 85 blogů je na politická a související společenská témata; jenom 8 blogů je naplněno soukromými příběhy; 2 blogy mají sportovní téma – oba jsou moje, jsem takřka bílá vrána; v 1 blogu je báseň; 1 blog je o práci – ten právě nejčtenější od Tomia Okamury, ale je vlastně téměř společensko-politický a od Okamury jen kvůli jeho renomé by lidé četli i malou násobilku; 1 blog je o přírodě – je to překrásný fotoblog pod titulkem „Pokračující aprílová žertování“ od Marka Trizuljaka, díky, pane kolego, klobouček ...

Ani jeden o lásce. Asi málo milujeme.

Také ani jeden třeba o literatuře. Protože málo čteme (kromě blogů, bulváru atd.), přestože komunita blog.idnes.cz je považována z těch velkých za nejvyspělejší. Žádný o divadle, přestáváme do nich chodit; nic o filmech, už málokdo má na to, aby chodil do bijáku. Atd.

 Ani jeden o umění, žádný na intelektuální téma, nic o vzdělání, dětech (možná jeden politický napůl), zážitcích všedních dnů a podobně. Ani jeden o hobby. Dříve to spektrum bývalo jinačí. Ale spousta lidí sem nejspíš přestala psát, mnohé postrádám. Nahradili je autoři s ambicemi politických komentátorů. I já mám máslo na hlavě, také se navážím do politiky. Také uvažuji o tom sem přestat psát, protože převaha témat se mi vzdaluje. I tato blogerská komunita se mění k horšímu, jak se horší doba. Komentovat politiku je nejsnazší, nemusíte nic dělat, číst, stačí se dívat na televizi a pak něco nasmolit.

Já jsem pro lásku. Navíc máme za dveřmi květen a srdce se mi jako každý rok plní novou energií. Krátí se sukně, bundy a blůzy zůstávají doma, ba i podprsenky (zakrátko), je mnoho krásných podnětů, vzduch s vůní vykvétajících stromů je prodchnutý feromony, dopaminem testosteronem, estrogenem, serotoninem, oxytocinem a bůhví čím ještě dalším. Kdybych tvrdil, že se neohlížím za jinými ženami, tak bych byl jako zdravý muž buď lhářem, nebo homosexuálem. A to nejsem. Podněcuje mne to k hříchu (trochu), nebo k co nejčasnějšímu návratu domů, kam přijde ONA.

 Lidi nyní baví hlavně nadávat, nebo číst o nadávání. Nemůžou za to. To ten náš český malý, chudnoucí, stále naštvanější, prolhaný a intrikánský svět plný politické špíny za to může, ze všech stran se lidem do hlav a do srdcí tlačí nespokojenost a hněv.

Láska je však lékem a neodňatelnou lidskou ctností – nemyslím ty „velelásky“ k lidstvu, k bohu, k vlasti, ke straně, vlámskému malířství atd. – je-li jejich cílem člověk a blízký tvor. Rodina, blízká duše, žena, dítě, vnuk jsou ve stavu lásky obohacující, přinášejí tu nadstavbu úhoru denního života, která nás zachraňuje od nepřestajné zloby. I vlastní pes, a to nikoliv v poslední řadě, zahrnutý láskou, vám dokáže mnoho vracet, dokonce víc než člověk. Mně prosvětluje život, učí mne neverbální komunikaci, empatii, dává mi příklad v oddanosti. Věří mi a já vím, že mám morální a citový závazek ho nezklamat, nesmím otřást jeho věrnou dušičkou, nesmím zneužít jeho závislosti, protože si neumí otevřít ledničku a vzít si něco k jídlu. Miluje mě totiž, což je víc než smlouva nebo dohoda.

Je zle v této zemi, ale není první ani poslední zemí, kterou to postihlo. Láska však zůstává konstantou přežití čehokoliv a kdykoliv v duševním a citovém zdraví.

Autor: Pavel Skramlík | čtvrtek 26.4.2012 8:30 | karma článku: 20,93 | přečteno: 1130x
  • Další články autora

Pavel Skramlík

Golyšev a Labský, Gola klíče a loupež století

Otevřel jsem plechový kufřík při pořádání pozůstalosti svého bratra, který nedávno zemřel. Byla to sada nástrčkových GOLA klíčů. Představuje jednu z největších krádeží českého technického talentu a patentu. A není první.

11.8.2022 v 9:00 | Karma: 26,13 | Přečteno: 638x | Diskuse| Politika

Pavel Skramlík

Nezvládli jsme rozvoj morálky

Je dost skličující dospívat k myšlence, že naší nemladé generaci, včetně těch o něco mladších, stále s velkým potenciálem, dosud nejúspěšnější v lidské historii, se bude odcházet z toho světa hořce.

11.4.2022 v 8:00 | Karma: 16,22 | Přečteno: 435x | Diskuse| Politika

Pavel Skramlík

Prasečí mláto! To je disciplína evropského fotbalu proti Česku, jsme jako hadráři

Jsou tři stupně nejhloupejších řídících sborů v Evropě. Číslo 3 zaujímá česká vláda, č. 2 vedení EU a č. 1 disciplinární komise Evropské fotbalové unie (UEFA).

15.4.2021 v 8:00 | Karma: 26,16 | Přečteno: 566x | Diskuse| Politika

Pavel Skramlík

Jak vybírat do ministerských křesel lidi, kteří nebudou blbci

Zdá se mi celkem legrační, že Piráti a svým způsobem i Starostové (STAN) vybírají v konkurzních řízeních své nové budoucí ministry pro jednotlivé rezorty. Je to pečlivé a chvályhodné.

13.4.2021 v 8:30 | Karma: 19,42 | Přečteno: 789x | Diskuse| Politika

Pavel Skramlík

Zabil Petra Kellnera pád vrtulníku nebo záhadná střela?

Zaznamenal jsem nemálo textů o Petru Klellnerovi. Adoračních i deklasujících. Patřím mezi zastánce myšlenky, že odešel největší český mozek. A ještě hodně o něm uslyšíme.

9.4.2021 v 8:30 | Karma: 42,99 | Přečteno: 27769x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Soud začal řešit podvod století za 2,4 miliardy. Okradených jsou tisíce

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  10:57

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Vedení TOP 09 se shodlo na nástupci Langšádlové, uvedl Havel. Sám jím nebude

29. dubna 2024  10:48

Nejužší vedení vládní TOP 09 se jednoznačně shoduje na kandidátovi na post ministra pro vědu, řekl...

Policie zasáhla proti agresivnímu mladíkovi. Zaklekli ho a bili, píše svědkyně

29. dubna 2024  10:39

Na sociálních sítích se šíří video ze zákroku policistů, kteří o víkendu v Českém Krumlově...

Jako prd do Stromovky, posmívá se Fico slovenské sbírce pro Ukrajinu

29. dubna 2024  10:08

Slovenský premiér Robert Fico označil úspěšnou sbírku na munici pro Ukrajinu, ve které Slováci už...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 148
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2965x
Od roku 1970 jsem novinářem, zejména sportovním, ve velkých denících, časopisech a na TV Nova. Mými obory byly především fotbal, motorismus a atletika. Díky tomu jsem sjezdil celý svět. Nyní píšu hlavně knížky, u nichž jsem své jméno zaměnil v r. 2010 za pseudonym Felix Boom. Mám na kontě 26 knih, mj. romány Kiosek na pláži, Ježíš Kristus výtržník aneb Třetí zákon, Lepší svět, Plán umírání, také sbírku poezie, společenské studie a mj. oblíbenou Kuchařku osamělého muže. Mou poslední knihou je kontroverzní titul Špatný princip státu (s podtitulem Rozkradený ráj demokracie) o dějinách Česka od r. 1938. Knížky vydávám ve vydavatelství BLINKR, jsou k mání v běžné síti knihkupectví a e-shopů včetně mého vlastního www.blinkr-eshop.com. Rediguji nové knihy pro jiné vydavatele a administruji webové stránky. Blogování je moje hobby.