Doktor Štrosmajer by zařval: Vy krááááááávo nebeská

5. 05. 2012 8:30:00
Nejsem fanouškem televizních seriálů ani záznamů z jednání parlamentu. Projev poslankyně MUDr. Gabriely Peckové (TOP 09) o důchodové politice jsem si však přesto užil a připomněl mi první řadu slavného seriálu Nemocnice na kraji města z roku 1977. Slavný doktor Štrosmajer v podání úžasného Miloše Kopeckého tam tehdy zařval na zelinářku Dobiášovou: "Vy krááááááávo nebeská!" A sestře Huňkové tenkrát rozšafně řekl: "Kdyby hloupost nadnášela, tak vy se tady budete vznášet jako holubička."

Já něco podobného o paní Gabriele Peckové říct nemůžu, neboť má pošetilá nevole je pomýlená, navíc jsem uvědomělý občan a bojím se - zase to tady máme. Přemohu své ego jako za komunistů a směle pravím: paní Pecková je sofistikovaná poslankyně a opora zákonodárného sboru, jako zákonodárkyni zajišťující většinu vládnoucí koalice v parlamentu ji shledávám coby uvědomělou vlastenku, která podporuje vládu rozpočtové zodpovědnosti. To přece nemá chybu!

Pecková horovala za přibrždění růstu důchodů a odůvodňovala to - lapidárně řečeno - že důchodci jsou skromní, nemají tak vysoké potřeby, zažili válku, snáze se s tím smíří a podobné kecy. Prý jako gerontoložka o tom ví svoje. Nebudu to citovat, protože bych vyletěl z kůže. Četl jsem ty její kidy, jak to vyvracela, že to je vytržené z kontextu a podobně. Zhlédl jsem to na ČT4, a to mi stačí, další kecy netřeba. Znakem podřadného politika je hodit všechno na média. Paní Pecková nezklamala. Co si to vůbec dovolujete, paní Pecková? Tento stát musí být opravdu úplně v hajzlu, když chce šetřit na důchodcích a zachovat současný stav, při němž všichni povolaní kradou jako straky, ani poledne nedržej ́.

Paní Pecková, vy, co berete jako poslankyně a členka výborů, podvýborů a skupin a příjemce různých náhrad minimálně 220 000 měsíčně a navíc máte soukromou lékařskou praxi, jste urazila moje rodiče a mě osobně. Dráždíte hada bosou nohou. Já budu v důchodu příští rok a válku jsem nezažil. Nikdy jsem nebyl ani den bez zaměstnání vyjma desetiměsíční vyšetřovací a soudní vazby na přelomu let 1978 a 1979. Celý život vykonávám praxi na postech vyžadujících vysokoškolské vzdělání, které mám. Moji rodiče se seznámili během totálního nasazení v Německu a můj otec byl jedním z hrdinů na barikádách v době Pražského povstání v roce 1945. Spousta mých příbuzných zemřela v nacistických koncentrácích.

Co jste vy? Osoba s politickou pozicí bez jakékoliv sociální a morální empatie, která mi chce něco brát. Která dokázala v životě co? Můžete hádat. Máte jednu možnost. Začíná písmenem H... Co vy mi to tady chcete vlastně vysvětlovat? Nedrážděte lidi.

Já se nesmířím s tím, co vy predikujete důchodcům. Já si chci žít a nemíním se s ničím smiřovat. Užívat důchodu za svou práci jako nositel dobrých kvalifikací. Já nechci, abyste plédovala pro to, aby mi něco brali. Já se stydím za to, že jsem při posledních volbách dal hlas TOP 09. Nechci nuzovat kvůli takovým poslankyním, jako jste vy. Já vás odvolávám. Přeji vám vaše peníze, ale nesahejte na moje! Povolávám zpět do služby doktora Štrosmajera, aby vám to vysvětlil. Přijdu k soudu jako svědek.

P.S. v 19.13 h: Odpoledne se za výroky Gabriely Peckové omluvil ve vysílání ČT24 Petr Gazdík, předseda poslaneckého klubu TOP 09 a starostů. Nicméně sněmovna už v pátek nižší valorizaci penzí schválila.

Také si ode mě můžete na blog.idnes. cz přečíst:

Cesta k Lidem vede od peaky

Hušák ruinoval Sazku s platem 5,6 mil. měsíčně, já jsem zbabělec

Čeká Hřebíka ve Spartě "hattrick" a jeho osudem bude zase Liberec? (ze 17. 4. 2012)

Autor: Pavel Skramlík | sobota 5.5.2012 8:30 | karma článku: 38.72 | přečteno: 2906x

Další články blogera

Pavel Skramlík

Golyšev a Labský, Gola klíče a loupež století

Otevřel jsem plechový kufřík při pořádání pozůstalosti svého bratra, který nedávno zemřel. Byla to sada nástrčkových GOLA klíčů. Představuje jednu z největších krádeží českého technického talentu a patentu. A není první.

11.8.2022 v 9:00 | Karma článku: 25.97 | Přečteno: 633 | Diskuse

Pavel Skramlík

Nezvládli jsme rozvoj morálky

Je dost skličující dospívat k myšlence, že naší nemladé generaci, včetně těch o něco mladších, stále s velkým potenciálem, dosud nejúspěšnější v lidské historii, se bude odcházet z toho světa hořce.

11.4.2022 v 8:00 | Karma článku: 15.90 | Přečteno: 431 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 48 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 22 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 22 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 14.84 | Přečteno: 277 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.52 | Přečteno: 480 | Diskuse
Počet článků 148 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2965

Od roku 1970 jsem novinářem, zejména sportovním, ve velkých denících, časopisech a na TV Nova. Mými obory byly především fotbal, motorismus a atletika. Díky tomu jsem sjezdil celý svět. Nyní píšu hlavně knížky, u nichž jsem své jméno zaměnil v r. 2010 za pseudonym Felix Boom. Mám na kontě 26 knih, mj. romány Kiosek na pláži, Ježíš Kristus výtržník aneb Třetí zákon, Lepší svět, Plán umírání, také sbírku poezie, společenské studie a mj. oblíbenou Kuchařku osamělého muže. Mou poslední knihou je kontroverzní titul Špatný princip státu (s podtitulem Rozkradený ráj demokracie) o dějinách Česka od r. 1938. Knížky vydávám ve vydavatelství BLINKR, jsou k mání v běžné síti knihkupectví a e-shopů včetně mého vlastního www.blinkr-eshop.com. Rediguji nové knihy pro jiné vydavatele a administruji webové stránky. Blogování je moje hobby.

 

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...